.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كاهش 10 درصدي خودكشي با قرص برنج

شمال نیوز: در شش ماهه نخست امسال تعداد 27 نفر به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد كاهش داشت.

به گزارش رسیده از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، بر اساس آمار ثبت شده در این اداره کل از مجموع 27 نفری که در شش ماه نخست امسال به دليل مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند تعداد 16 نفر مرد و مابقي زن بودند که شهرستان های آمل و ساري هر كدام با شش و بابل با پنج مورد داراي بیشترین آمار در اين بخش هستند.

اين گزارش مي افزايد: شايع ترين سن خودكشي در استان بين 21 الي 30 سالگي است كه 41 درصد موارد خودكشي را شامل مي شود. همچنين ارديبهشت، شهريور و خرداد به ترتيب با نه، هفت و پنج مورد داراي بيشترين فوتي قرص برنج بوده اند.

شايان ذكر است: قرص برنج یا همان فسفید آلومینیوم از سمی ترین آفات شیمیایی است که علی رغم ممنوعیت واردات، خرید و فروش، توسط کشاورزان برای مقابله با آفت برنج استفاده می شود. علائم استفاده از قرص برنج که هیچ پادزهر مشخصی هم ندارد بعد از 10 تا 15 دقیقه نمایان می شود و ممکن است شش ساعت پس از مصرف آن، مرگ اتفاق بیافتد.

در پایان یادآور می شود اعمال محدودیت های جدی تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده ها، جان خود را به خطر می اندازند مي تواند موجب كاهش اين آمار باشد. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.013 seconds.